Le conte de cheval

Le conte de cheval

HOLTODIGLAN (2014)

2015. január 05. - Ascent

Gone Girl (Ezen már csak nevetek:D)

Végre sikerült időt szakítanom az írásra és a filmezésre. De legfőképp az írásra. Ódzkodva bár, de megnéztük a Holtodiglan c. filmet. Bevezetésnek annyi, hogy sokszor azzal rontom el magamnak az élményt, hogy előre elolvasok pár kritikát más tollából és kész, már át is veszem a hozzáállást és meg sem akarom nézni. És sokszor milyen jól teszem, hogy ellenállok ennek az érzésnek!

IMDB-n 8,7-et kapott, amiből azt feltételeztem, annyira rossz azért nem lehet. De mit lehet egy olyan közönségnek adni, aki krimiken nevelkedett? Ez a film is, mint mostanában annyi, könyv alapján készült. Olvastam hideget, meleget, végül úgy döntöttem, csak alkotok már önálló véleményt…

Nagyon érdekesen épül fel a film, három részre oszlik tökéletesen, abból a szempontból is, hogy épp kire fókuszál, vagy ki a narrátor épp, de a filmidő is így oszlik el. Az első negyed minden filmismertetőben benne van, egy férfinek eltűnik a felesége. Ez a kiindulópont. Ben Affleck számomra egy nagyon megosztó figura, néha imádom, néha nem is értem, mit keres a filmekben. Igen, jól néz ki, de elég ez ahhoz, hogy valaki sztár legyen? Én személy szerint nem olvastam a könyvet, de ha itt egy tipikus málészájú pasit kellett alakítania akkor tökéletesen sikerült. Az a hülye, aki azért, hogy jóba maradjon mindenkivel smúzol, még akkor is amikor épp nyomoznak utána és nagyobb problémája is lehetne, hogy hogy néz ki egy képen. Ha ez volt a cél, és szerintem igen, akkor nagyon átjött. Ebből a karakterből amúgy ennyit lehetett kihozni véleményem szerint. Másrészről kicsit paradoxon, hogy a férjecskén látszik, hogy sokszor nem bootol be a rendszer és azt se tudja mi a franc van, mint aki nyugtatót szed napok óta. Nehezen hittem el róla, hogy valaha író-újságíró volt.

A másik főszereplő Amy, aki ugye eltűnt. Aztán a film második felében az egész történet olyan, mintha valami hardcore Dexterbe csapna át, csak forgatjuk a fejünket. Az előbb még egy teljesen szokványos nyomozós sztoriban éreztük magunkat, már épp kezdtük megkedvelni a nyomozókat is, és most tessék, hirtelen teljesen más. A második rész Amy bemutatására koncentrál, ezzel kapcsolatban van egy elég vicces mellékszál, hogy őt pontosan hogy látták a szülei, vagy mit akartak látni, és bár végig úgy tűnik, mintha Amy valójában szociopata lenne, épp ennek az ellenkezője derül ki, vagy inkább az, hogy mik voltak a körülmények, amik által ez lett, ezt nem tisztáztam le pontosan magamban.

A harmadik rész haladt a leglassabban és itt egy kis csalódás is volt részemről, mert nagyon elhúzták és emiatt maradt egy kis rossz szájíz is. Nem kapcsoltam ki, végignéztem és érdekelt is, de nem jött át a felek közti kapcsolat igazán. Nem jött át a kémia vagy az egymás megértése, én úgy gondolom a legeslegvégén
ezt akarták érzékeltetni egy leheletnyit továbbfejleszteni, de nem találták meg a megfelelő eszközöket.

Pontozás: Szerintem a 8,3 elég erős, de elég újnak éreztem a megvalósítást, bár jó lenne ha valaki tudna mondani hasonló filmet, szóval én 7-et adok. 

A bejegyzés trackback címe:

https://lecheval.blog.hu/api/trackback/id/tr927045703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása